Bīstamās reklāmas autoceļu malās

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pētnieki beidzot ieguvuši apstiprinājumu tam, ko vienmēr zinājuši labie puisīši katoļi — erotiska satura bildītes padara aklu! Tam piemīt laika efekts, kas ilgst tikai sekundes daļu, taču jaunie pētījumi dod savu artavu kampaņā par drošību uz ceļiem, kuras laikā parādās aicinājumi aizliegt seksuāla rakstura reklāmas uz stendiem, kas izvietoti pie noslogotiem ceļiem.

Jaunā pētījuma gaitā amerikāņu psihologi ir noskaidrojuši, ka cilvēki, ieraudzījuši erotiska vai asiņaina rakstura attēlu, bieži vien nokļūst tādā stāvoklī, kurā nevar uztvert vizuālos tēlus uzreiz pēc iepriekš redzētā.

Pēc zinātnieku domām, šim fenomenam, ko sauc par "aklumu uz emocionāla pamata", daži cilvēku tipi ir pakļauti vairāk nekā pārējie. Pētījumu gaitā Deivids Zalds no Vanderbilta universitātes Nešvilā, Tenisijas štatā, un Marvins Čuņs un viņa kolēģi no Jēlas universitātes Konektikutā brīvprātīgajiem ātrā tempā demonstrēja simtiem bildīšu un lūdza piefiksēt noteiktu attēlu. Lielākajā daļā kartīšu bija redzami dabas skati un arhitektūras kompozīcijas, taču psihologi krājumam pievienoja vairākas "emocionāli uzlādētas" bildītes — seksuāli provocējošas vai ar vardarbības ainām.

Zinātnieki noskaidroja — jo tuvāk kartīšu ķēdē šie attēli atradās tiem, ko zinātnieki lūdza izvēlēties, jo biežāk cilvēki neievēroja vajadzīgo attēlu. Zalds stāsta: "Mēs redzējām, ka cilvēki nebija gatavi fiksēt vizuālos tēlus sekundes piektajā daļā pēc "emocionālās" bildītes. Tajā pašā laikā neitrāli attēli šādas problēmas neradīja."

Tas nozīmē, ka reklāmas kompānijām jāpadomā par emocionāli uzlādētu reklāmas stendu novietošanu pie bīstamiem ceļa posmiem. Automašīnas vadītājam sekundes daļa var būt liktenīga un izraisīt avāriju, pēc kuras var iestāties pat nāve.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu