Ko postulē un prognozē partiju "reklāmisti"? (31)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Neilgi pirms 10. Saeimas vēlēšanām Kapitāls aptaujāja sešu lielāko politisko spēku reklāmas kampaņas veidotājus, lai uzzinātu viņu prognozes par partijas vietu skaitu Saeimā un to, kas ir viņu veidotās reklāmas „balsti”. Cik trāpīgas bijušas politiskās kampaņas un to veidotāju prognozes - to varēsim novērtēt oktobra vidū.

Veicot aptauju, nācās saskarties ar zināmu aizdomīgumu un atturīgumu. Dažs politiskā spēka reklāmas kampaņas veidotājs pat iebilda, ka uzdotie jautājumi nav ētiski un vispār, pirms vēlēšanas vēl nav notikušas, nevajadzētu par to runāt. Dažs atrunājās ar laika trūkumu un to, ka kampaņa vēl tikai sākusies (septembrī!). Tad nu spriediet paši – cik trāpīgas un pārliecinošas ir sešu lielāko politisko spēku „reklāmistu” atbildes.

Kapitāla uzdotie jautājumi:

1. Kāpēc vēlētājam jābalso par ... (būtiskākais, kas šo politisko spēku atšķir no citiem un ir tā priekšrocība)?

2. Kādi ir ... kampaņas balsti (galvenie komunikāciju kanāli, mediji, pasākumi)?

3. Prognoze: ... vietu skaits Saeimā (katram aptaujātajam lūdzām prognozēt viņa partijas vai apvienības izredzes).

4. Kāds ir ... pozicionējums (sauklis ar īsu atšifrējumu)?

5. Kad aizsākās ... kampaņas plānošana?

Ralfs Vīlands, Zaļo un Zemnieku savienība: (prognozē 18–25 vietas)

1. Partiju apvienība ZZS ir prognozējams politiskais spēks, kas demonstrē politisku briedumu, stabilitāti un pilda savus solījumus.

2. ZZS auditorija ir gudra un lielākoties lojāla ZZS daudzu gadu garumā. Uz to mazāk iedarbojas primitīvi īstermiņa solījumi. Pamatā fokuss ir uz komunikāciju TV (reklāmas, dalība priekšvēlēšanu raidījumos), mediju attiecībām, bet no augusta vidus laukos un pilsētās visā Latvijā tika organizēti ZZS koncerti, kuru laikā bija iespējams klātienē satikt ZZS deputātu kandidātus.

3. 18 līdz 25.

4. ZZS kampaņa balstās uz jauno vēstījumu Saimnieki savā zemē. Šis vēstījums ir uzticams, jo liela daļa ZZS deputātu kandidātu patiešām ir atbildīgi saimnieki savā zemē, nevis vieglas peļņas kārotāji, kas ieguvuši dažādus īpašumus un pārdevuši tos pirmajā izdevīgajā darījumā. ZZS pozīcija ir vērsta uz saimnieka statusa veicināšanu Latvijas iedzīvotājos. Saimnieks pats strādā, dod iespēju pelnīt citiem, bet vienmēr rūpīgi sargā savas, savas zemes un savas valsts intereses, tostarp neaizmirstot apkārtējās vides jautājumus. Jo īsts saimnieks vienmēr rūpējas arī par vidi sev apkārt. Galvenā ideja – veicināt saimnieku atbilstību šīm īpašībām. Un, ja kāds pats nav saimnieks, viņš viegli var atšķirt tos, kas ir saimnieki, no tiem, kas ir mutes bajāri.

5. Kampaņas plānošana notika maijā, jūnijā. Tā netika plānota skaļa vai uzkrītoša, un tajā nav ietvertas muļķības un melīgi pārspīlējumi.

Ēriks Stendzenieks, Par Labu Latviju: (iegūto vietu skaitu neprognozē)

1. Šim spēkam vienīgajam piemīt ausis, smadzenes, sirds un pauti:

ausis – sadzirdēt, ko cilvēki Latvijā vēlas;

smadzenes – formulēt Latvijas intereses;

sirds – salikt šīs intereses kopā ar tautas interesēm;

pauti – šīs intereses aizstāvēt Eiropā.

2. Kampaņa balstīta uz personībām: Šlesers – idejas nesējs, Ulmanis – idejiskais tēvs, Šķēle – menedžeris.

3. Es neizsaku prognozes, to visi žurnālisti zina.

4. Par Labu Latviju pozicionējums: Smadzenes, sirds, pauti!

5. Kampaņu nevar plānot. Kampaņu var just. Tāpat kā nevar plānot olimpiskās spēles.

Emīls Jakrins, Nacionālā apvienība Visu Latvijai, TB/LNNK: (prognozē 10–15 vietas)

1. Nacionālā apvienība ir vienīgais politiskais spēks ar skaidru redzējumu, mērķiem un vērtībām: latvisku Latviju, ekonomisko patriotismu un nācijas ilgmūžību.

2. Galvenokārt kandidātu aktivitāte un padarītie darbi. Reklāmas kampaņai tradicionālie kanāli: elektroniskie mediji, vides reklāmas, tiešais pasts, tikšanās ar vēlētājiem.

3. Prognozējam 10–15 vietas Saeimā.

4. VISU LATVIJAI DODU – ir pamata sauklis, kas atspoguļo iepriekš teikto.

5. Kampaņa tika plānota vairāku mēnešu garumā.

Andrejs Tolmačovs, Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā (PCTVL): (prognozē 14 vietas)

1. PCTVL ir vienīgā partija, kas ir gatava aizstāvēt savu vēlētāju intereses visos līmeņos un ne vienu reizi vien to ir pierādījusi. Mēs aizstāvam vēlētāju intereses gan Saeimā, gan pašvaldību līmenī, gan Eiropas Parlamentā. Ja tas neizdodas, tad esam gatavi cīnīties par cilvēku interesēm arī visu instanču tiesās, tostarp – Satversmes tiesā. Mūsu juristu bilancē ir liels skaits vinnētu tiesu prāvu. PCTVL ir godīgu cilvēku partija, neviens mūsu deputāts nekad nav bijis iejaukts korupcijas skandālos, mēs nevienam neesam parādā, tāpēc neviens neietekmē mūsu lēmumus. Mums ir konkrēta valsts ekonomisko problēmu risinājuma programma, tās realizācija nekaitēs vienkāršajiem cilvēkiem, un mūsu komandā strādājošie profesionāļi ir gatavi šo programmu īstenot dzīvē.

2. PCTVL uzsvaru liek uz tiešo aģitāciju, reklāmas bukletiem un tiešu komunikāciju ar vēlētājiem.

3. 14, kā to rādīja pēdējās socioloģiskās aptaujas.

4. Tava godīga izvēle! Visus šos gadus PCTVL politikā darbojas godīgi, un mēs uzskatām, ka godīgums ir viena no nozīmīgākajām vērtībām mūsu politiskajā dzīvē.

5. 2010. gada februārī.

Ainārs Ščipčinskis, politiskā apvienība Vienotība: (prognozē lielāko latviešu elektorāta atbalstu)

1. Vienotība ir pierādījusi spēju uzņemties atbildību un pragmatiski strādāt arī krīzes situācijā, kad populāru lēmumu nav, – tas nozīmē, ka grūtā brīdī var paļauties uz šo politisko spēku. Vienotība ir veiksmīgi realizējusi krīzes pārvarēšanas programmu un ne tikai novērsusi valsts bankrotu, bet straujāk, nekā prognozēts, atjauno valsts izaugsmi, tas liecina, ka šis politiskais spēks šobrīd ir kompetentākais tik svarīgajā finanšu un ekonomikas jomā. Vienotība ir varas partija, un tai ir izglītots jaunas politiķu paaudzes Ministru prezidenta kandidāts Valdis Dombrovskis, kas sevi ir jau pierādījis un kura darbu pozitīvi vērtē iedzīvotāji, – tas nozīmē stabilu un mūsdienu konkurētspējas prasībām atbilstošu Latvijas attīstību arī turpmāk.

2. Vairāku posmu kampaņa, tās galvenais uzsvars ir tiešie kontakti ar vēlētājiem. Reklāma pilda tikai atbalsta funkciju.

3. Vienotībai būs lielākais latviešu elektorāta atbalsts, tomēr vietu skaitu var nozīmīgi ietekmēt citu partiju spēja vai nespēja pārvarēt 5% barjeru.

4. Kampaņas vadmotīvs – Dombrovskim jāturpina strādāt. Dombrovskis ir spējis vadīt valsti visgrūtākajos apstākļos, ir sasniegti pozitīvi rezultāti, uzsāktas nozīmīgas reformas – šis darbs ir jāturpina.

5. Kampaņas plānošana tika aizsākta aprīlī.

Anna Kononova, Saskaņas centrs: (prognozē 30–35 vietas)

1. Jo, nobalsojot par Saskaņas centru, vēlētāji spēj panākt pārmaiņas valstī un to, lai Latvijā viss būtu labi!

2. Tikšanās ar vēlētājiem.

3. 30–35 vietas.

4. Viss būs labi!

5. Savlaicīgi.

Komentāri (31)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu